Leaving Melbourne! - Reisverslag uit Lorne, Australië van Dico Amende - WaarBenJij.nu Leaving Melbourne! - Reisverslag uit Lorne, Australië van Dico Amende - WaarBenJij.nu

Leaving Melbourne!

Blijf op de hoogte en volg Dico

24 Maart 2014 | Australië, Lorne

He Hallo,

Computer is weer vrij, dus we gaan weer een paar daggies vooruit!

Tuesday 25th Feb: 'Geelong'
Vandaag was de dag dat we zouden beginnen aan onze reis. Maar eerst moesten we de meeste van onze spullen nog even kwijt, anders zou de backpack veel te zwaar zijn. Dus daar in de achtertuin ging ik voor het eerst in mn leven onze tent op zetten haha. (is een supergrappig filmpje van [helaas is wel een deel ervan weg... Maargoeddddd]). Wat inkopen gedaan voor onderweg. Daarna met de trein naar Geelong!! was ondertussen al dik in de avond, dus gingen we maar wat eten halen. En ja ook in Geelong is Dinsdag Pizza dag bij Domino's! Maar we moesten daar nog komen vanaf het station. Dus wij aan een buschauffeur vragen waar het is. Zegt die: "Stap maar in, ik breng jullie wel, moet daar toch heen". Nou super. Persoonlijke chauffeur en eigen bus! Toen zochten we naar een openbaar toilet, zien we een schattig oud koppel op hun date haha vragen naar een openbaar toilet, zegt het vrouwtje: Loop maar mee! Dus wij volgen haar. Brengt ze ons naar het Raadhuis van Geelong haha, daar een meeting gaande. Links voor vrouwen rechts voor mannen. Dank u vriendelijk haha. Nu rond een uur of 9/10 moesten we nog een plek vinden om ons tentje op te zetten. Wij dachten wel even een mooi plekje op 't strand te vinden. Nou, fout gedacht! Strand was een groot woord, voor die paar meter zand dat er lag. het was nog erg druk omdat het niet zo heel laat was. Dus maar verder lopen en lopen... Uiteindelijk een wat in de nacht op een goede plek leek maar de tent neergezet. Helaas was de grond wel zo'n 45 Graden schuin.. Dus onze tent verranderde spontaan in een glijbaan. Geloof me dat is niet al te fijn slapen.. ook werd de tent van binnen nat, aangezien de tent al zo super klein was kon je niet meer bewegen, want nu kon je zelfs de muren niet meer aanraken.. Kreeg zij het ook nog koud, moest ze bij mij liggen, lamme arm ook nog. Ja, dat was best een drama, MAAR wel een ervaring rijker!!

Wednesday 26th Feb: 'Torquay'
Wakker gemaakt door de zon (en Adina haha). En er staat weer een nieuwe dag klaar. Prachtig uitzicht though, toen we wakker werden. We hadden nog pizza over van vorige nacht, lieten dat buiten de tent staan, hebben dieren dat opgegeten hahah! Verder gereisd naar Torquay. Vanaf daar een prachtige wandeling gemaakt: Surf Coastal Walk! Zo'n 10 km vanaf Torquay. Onze eerste echte uitdaging. We hadden het alleen niet zo goed gepland, dus eindigden we onze walk in het donker bij Bells Beach in de middle of nowhere :s Dus moesten we onze tent maar weer op een rare plek ergens neerzetten. Naja achter een toilethuis, was een bos waar we een plekje hadden gevonden! Het zat zo: Als je een horrorfilm aan 't kijken was, had je gezegd: "Don't go there idiots", yep they're gonna die, stupid teens!!

Thursday 27th Feb: 'Hitch-hiken to Lorne'
Deze dag zou ik willen wijden aan het Australische volk. Wat het vriendelijkste en meest open volk is dat ik ooit heb mogen ontmoeten, tot nu toe. And this is why: Na de zware nacht besloten we te gaan hitch-hiken naar Lorne, waar we naartoe wilde om daar wat prachtige watervallen te zien. Adina vond dat ik erg naief was, om te denken dat we snel opgepikt te worden, maar ik had gewoon gelijk (zoals altijd haha :p). We werden door de eerste de beste auto meteen meegenomen! Een 24-jarig meisje genaamd Kiri. Zij had zelf al door Europa gereisd, dus voelde met ons mee haha. Ze ging niet eens naar Lorne, maar stelde voor om ons naar de grote Highway te brengen, zodat we meer kans hadden om meegenomen te worden. Onderweg stelde ze uit het niets voor dat we wel een douche konden nemen in haar vriendins huis haha, waar zij pas 2 dagen geleden aangekomen was hahah. Fantastisch! Eerst wilde we het sneaky doen, maar na de douche besloten we toch maar dat ze ons voor ging stellen aan de man des huizes, aangezien zij thuis moest zijn om die tijd. Na verhalen over hem gehoord te hebben, had ik me een onaardige, en slightly enge vent verwacht, maar niets is minder waar. We hadden gezegd dat Kiri mij kende van haar reis door Europa. Die man vroeg of we in de avond nog terugkwamen en wilde blijven slapen WADDUP. Naja we moesten/wilden toch liever verder reizen, maar super bedankt anyway yo. Dus had Kiri ons als beloofd naar de highway gebracht. Ook hadden we nummers uitgewisseld, omdat zij ook naar Lorne zou komen dit weekend. Opnieuw noemde Adina mij naief, want ik dacht dat het weer zo snel zou gaan, maar binnen 5 minuten zaten we al in de auto bij Ryan. Australische surfdude. Helaas ging die maar tot Anglesea, dus daar stonden we weer met ons bordje omhoog, wachtend om naar Lorne te komen. Again, de 1e auto nam ons mee haha. GENIALE RIT! 22-jarig meisje die nog in haar pyama zat en super haast had, was al veel te laat voor werk en ALSNOG nam ze ons mee, HOE LIEF! Nou, bleek uiteindelijk wel 1 v/d gevaarlijkste ritten van me leven te worden, maarja ook weer niet zo anders dan bij me moeder in de auto te zitten hea mam ;). Ze probeerde op de GOR (Great Ocean Road) 3 auto's tegelijk in te halen... Levensgevaarlijk aangezien er OVERAL bochten waren en je niet ver vooruit kon kijken! Er kwam nog een auto van de andere kant en ze kon niet invoegen, nou gassen dan maar wajooo net op tijd naar links (ja in Aus rijden ze links hea ;) dus net op tijd weer ingevoegd (Mini Heart Attack) haha maargoed was dus wel een grappig ritje. Daarna afgezet in Lorne, gedag gezegd en daar waren we dan, aangekomen in Lorne! Behalve al deze already geweldige Aussies, was er op deze dag nog een 4e! Ja serieus. Lorne is gebouwd op 10000000 bergen man wajo, moesten elke dag minimaal 2x 3km lopen met 3 enorme bergen .. Maar dat even terzijde. Wij lopend naar de camping, stopt er opeens een auto naast ons. Een oude man die ons een rit naar de camping aanbood. Hij moest even zn auto omwisselen, maar dat was geen probleem joh haha. Onze tent opgezet, spullen gedropt. Daarna naar de supermarkt geweest, hamburgers gekocht om op de openbare BBQ te koken. Daarna met wat Belgen, een Aussie, Italiaan en Spanjaard wat wijn gedronken. Beetje aangeschoten onze lange weg terug naar de camping hahaa. Was ook nog eens door een bos, dus werd nog best eng 's nachts haahah.

Friday 28th Feb: 'Lorne'
Naar het informatiecentrum gegaan, om info te krijgen over de mooiste watervallen (aangezien Lorne daar bekend om staat). Aardig moe, zijn we maar naar het strand gegaan. Helaas geen zwemspullen bij ons. Dus ik als echte gentleman ben het maar gaan halen. Pittig stukkie om hard te lopen kan ik jullie vertellen. Teruggekomen, HELEMAAL gesloopd, bezweet, DIRECT de zee ingedoken, lekker joh!! Nog wat getand ghehe. In de avond zouden we de gang van gisteravond weer ontmoeten, maar die konden niet, dus hadden we maar met zijn 2en wat gedronken! Toen weer door het donker, door het bos terug!

Saturday 1st March: 'Erskine Falls'
We besloten naar de meest verre (7,5km omhoog) te gaan, want dit is de grootste (en zou mooiste moeten zijn). Maarja we moesten natuurlijk oefenen voor het echte werk. Meeste spullen in het kamp achtergelaten. De walk naar de waterval alleen al was echt schitterend!! We hadden niet al te veel verwacht van de waterval though, omdat het nu het droge seizoen was. Maar er bleek nog aardig wat water naar beneden te komen wat een spectaculaire view gaf. Adina, wat een gek.. Ging ze douchen onder de waterval HAHAHA! Ze vond dat de toeristen wat moesten genieten haha. Helemaal gek. Verder gelden er super veel mensen onderuit, omdat de grond daar supernat was. hahaa super grappig joh. Toen weer terug naar de campsite, wat zo'n 11 a 12 km zou zijn. Ergens in het midden werden we opgepikt door 2 polen, uiteindelijk toch wel blij, want we wisten niet dat het nog ZO ver naar de stad zou zijn 0.o Daarna op een andere camping stiekem gedoucht haha, aangezien onze gratis camping ALLEEN een toilet had. Oja en wat heeeerlijk regenwater haha. Daar ook nog wat gegeten en maar op huis aan gegaan!

Binnenkort ben ik back people, keep in touch

-xoxoxo-

• 26 Maart 2014 - 00:10