First Week - Reisverslag uit Queenscliff, Australië van Dico Amende - WaarBenJij.nu First Week - Reisverslag uit Queenscliff, Australië van Dico Amende - WaarBenJij.nu

First Week

Door: Dico

Blijf op de hoogte en volg Dico

13 Februari 2014 | Australië, Queenscliff

Me vorige verslaggie was over de vlucht. Dat voelt nu alweer erg ver weg. Begin al aardig te wennen. Moet eerlijk zeggen dat de eerste paar dagen behoorlijk wennen waren en op momenten wel even zwaar. Maar met de leuke activiteiten, begeleiders en een gezellige groep, is het helemaal goed gekomen. Ik zal wel gewoon verder gaan waar ik was gebleven. De bbq van vrijdag was erg lekker, meteen al kangaroo gegeten. Deze vond ik niet fantastisch, maar goed te doen. Het was ook een kangaroo burger en geen steak, welke ik later zou eten en die was een stuk beter!! Die avond zijn we met een groep naar 'De Steyne' gegaan. Dit is een hotel, bar en restaurant in een.

Zaterdag hebben we naar de australian open of surfing gekeken, 's ochtends naar de junioren en smiddags naar de vrouwen. Dat was natuurlijk niet verkeerd om even mee te pakken onder een stralend zonnetje met een graad of 26. Was wel een beetje in slaap gevallen :$ (was behoorlijk moe van de lange vlucht en het uitgaan). In de avond hebben Max, reisleider Matthijs en ik de boodschappen gedaan om uiteindelijk met een man of 20 paste pesto te eten (een alom bekend avondmaal voor de backpacker (goedkoop en makkelijk te maken). Daarna met ze allen gezellig naar de sharkbar!

Pfff die sharkbar voelde we zondag nog. Half 7 moesten we al aan het ontbijt zitten, daarvoor gedoucht, aangekleed en spullen bij elkaar. Want zondag gingen we op trip naar de Blue Mountains!!! Daarvoor hadden we een niet zo verkeerd voorproefje van het Australische wildleven, want het voorgerecht was een wildlife park, met zo'n beetje ALLE Australische dieren die je maar kunt bedenken. Ik heb Koala's geaaid, kangaroo's gevoerd, TASMANIAN DEVILS (AKA TAZZ) gezien!!!! Verder nog ENORME vleermuizen, 100den prachtige vogels, een soort mini draak hagedis vastgehouden en als kroonpunt toch wel: EEN ALLIGATOR!! Helaas waren de dingo's verstoppertje aan het spelen achter de rotsen. Heb ook wat slangen en andere reptielen gezien, maar dat was niet zo spannend aangezien ze achter glas zaten en niet zoveel bewogen.
Daarna stonden dan de Blue Mountains op het programma. Ook wel de Grand Canyon van Australie genoemd. Dit was echt prachtig. De busreis erheen was onze reisleider achter in de bus even aan het uitbrakken haha. Hij was niet de enige trouwens. Ik voelde me best goed daarentegen, wat moe wellicht, maar veerder prima. Prachtige shots gemaakt van de Blue Mountains en uiteraard wat Selfie's hahah. Dat is toch wel ons ding. Elke keer als er iets moois is en iedereen prachtplaatjes maakt, maken wij er een selfie mee! Het was wel zwaar daar, want we hebben door smalle bergpaadjes en dergelijke gelopen met enorm veel trappen, zeer vermoeiend. Toen in de 2uur durende busrit zo'n beetje vol geslapen. Daarna lekker gedjenst in de Sharkbar.

Maandag konden we redelijk rustig aan doen. sochtends een korte briefing van de hoogtepunten van Australie. Daarna met de bus naar de gemeente om Medicare aan te vragen AKA zorgverzekering. Daarna met de bus naar de Ferry en over het water naar Sydney! Daar een wandeling gemaakt door de prachtige Botanic Gardens. Waar ik me eerste wilde Australische dier heb gezien, een bijna meter lange hagedis! Daarna naar de Australian Backpackers members lounge, gevoldd door de autodealer, wat informatie over huren en kopen van auto's gekregen. Daarna heb ik mezelf betrapt op eerste keer maccie :$ (in Australie dan, Taoyuan was de eerste keer haha). Toen naar de Common Wealth Bank om mijn eigen rekening aan te vragen wat zo'n beetje 1,5 uur duurde. Tijn en ik waren nog buitengesloten omdat we naar het toilet moesten en er geen in de bank was, maar de bank ging dicht dus stonden we daar buiten ... haha. Gelukkig hadden we wel al onze rekening geopend. Alleen nog niks gestord. Uiteraard is iedereen vrij om het 'Laat Dico langer weg zijn' fonds te steunen hahaha. Helaas op de terugweg de Ferry op een minuut gemist ... half uurtje moeten wachten en toen weer met de Ferry naar Manley! In de Steyne was er 'Lo-Co Local night' wat betekent: AL HET ETEN HALVE PRIJS! 2 Reisleiders hadden deze avond nog nooit gemist haha. Daar een waanzinnige steak gegeten voor maar 11 Dollie, zo'n 8 eutjes. Dollie is het nieuwe woord voor Dollar.

Dinsdag dan voor het eerst de SURFPLANK erbij gepakt, wetsuitje aagetrokken en het water in mensen. Jaja, eerste surfles meteen gestaan, you know whats up! Surfen was fantastisch, ga ik zeker vaker doen, wil eigenlijk op een surf camp en dat zit er zeker in! Daarna lekker getand (uitspraak: "getent") oftewel gezond, maar zo zeggen we dat hier niet. Elke keer dat we even uit de schaduw kunnen komen. pakken we direct wat tan mee. Daarna ben ik met 5 andere gasten naar Sydney gegaan naar een nieuw hostel. Want de eerste 4 "gratis" nachten die in het pakket zaten waren voorbij en dit hostel was wat aan de dure kant. En we wilde graag wat van Sydney zien, dus zijn we daarheen vertrokken. Die avond voor maar 4,95 Dollie bij Domino's goeie Pepperoni Pizza gehaald. Daarna zaten we lekker aan de Goon. Heel slecht van mij dat ik dit woord nog niet heb laten vallen, want tot nu toe is dat een van de kernzaken, woorden van hier. Goon is HELE goedkope wijn wat naja niet echt lekker is om zo maar te zeggen, maar wat iedere backpackers beste vriend is op het gebied van alcohol. Je koopt een doos met Goon waar dan een zak in zit van aluminium met een spuit iets waar het uitkomt van 4 of 5 liter. Naja dat drinken we dus ipv bier, omdat dat gewoonweg niet te betalen is. Een sixpack is hier duurder dan een kratje thuis dusja, niet te doen. Daarna wilde we naar een hele vette club, maar die rij was onmogelijk, sloeg nergens op. Naja maar naar een barretje dan, was erg gezellig. Heb nog met Ian gepraat, een Australier op leeftijd, maar was erg gezellig.

Woensdag zijn we naar een enorme Mall geweest en daar lekker geshopt. Had al een nieuwe toilet tas nodig, want die van mij was al kapot. savonds met ze 6en pasta gemaakt, aan de Goon en een club gerockt. Begon heeel rustig maar waren ook wel erg vroeg, daarna werd het wat drukker en gezelliger. Toen naar bed.

En nu is het vandaag dus dat was het even, ga nu lekker naar Bondi als het goed is. Even tannen en chillen.

Sorry dat er nog geen foto's zijn, die komen binnenkort, moet even van me camera afkrijgen.

See yaaaaa

XXX Il Duce (bijnaam die ik heb gekregen)

  • 13 Februari 2014 - 07:22

    Esther Vreugdenhil:

    Hey dico wauw wat een verhaal zeg , je hebt het gewoon een soort van druk haha wel gaaf dat je meteen al zoveel doet en ziet !
    En super leuk om je te volgen hier .
    Zet hem op en geniet ervan , blijf je volgen .
    Heerlijk dat weer ook bij je hier regent het alleen maar dus je mist er nix aan ;-p
    Enne dat surfcamp is tegek denk dus moet je zeker doen .
    Zet hem op kanjer xxx

  • 14 Februari 2014 - 04:50

    Dico Amende:

    Haha he es,
    Ja zeker druk, ga denk ik maar terug mijngod he hahaha, neehoor is allemaal heel leuk en mooi!
    Ja is nu wel een beetje bewolkt maar zeker geen rede om een lange broek aan te trekken, gewoon nog een goeie 28 graden!
    Wil erg graag surfen inderdaad.
    Leuk dat je wat van je laat horen, vind ik erg leuk!
    XXX

  • 14 Februari 2014 - 17:55

    Ta:

    Leuk verslag en de Aussie slang zit er goed in. Mooie foto's op face ook ook. Ik ben JALOERS geloof ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dico

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 5236

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Australië 2014

Landen bezocht: