Back Maties! - Reisverslag uit Kings Cross, Australië van Dico Amende - WaarBenJij.nu Back Maties! - Reisverslag uit Kings Cross, Australië van Dico Amende - WaarBenJij.nu

Back Maties!

Door: Dico

Blijf op de hoogte en volg Dico

20 Mei 2014 | Australië, Kings Cross

Sorry peeps dat het zo lang geduurd heeft.
Ik heb het eerst erg druk gehad en daarna was ik er even niet aan toe.

Maar goed we gaan nu iets korter schrijven :)

Dus na mn reis naar Geelong, ben ik de Great Ocean Walk (GOW) dus gaan doen. In 8 dagen 100 km lopen! Dit was een zeer unieke ervaring. Er zijn namelijk weinig mensen die dit ook hebben gedaan. Ondanks dat de Great Ocean Road (GOR) 1 v/d bekendste routes (waarschijnlijk zelfs DE bekendste), zijn er niet veel mensen die deze route lopen. Wat voor hen erg jammer is aangezien je lopend bij zoveel meer geweldige plekken komt, waar de auto gewoonweg niet kan komen. Zo heb ik wel 6 wilde slangen gezien wat behoorlijk vet was! Wilde koala die zo'n 30 centimeter voor me stil stond om te poseren toen ik net wakker werd!! Zo dus 8 dagen zonder beschaving met alleen Adina, een rugtas met spullen en een tent daar overleefd! Gelukkig kun je niet verdwaald raken, want er is maar 1 pad haha (gelukkig voor ons). Het was een best wel pittige wandeling, maar daarmee meteen ook 1 van mijn beste ervaringen in mn leven!!!

Daarna afscheid genomen van Adina en zo'n 2 weken in Sydney rondgehangen. Daar via Gumtree (een soort marktplaats, maar veeeel verder ontwikkeld!) een Road trip gevonden naar Brisbane.

Toen met 1 Duitse gozer (Torvid), een Engels meisje (Rebekah) en een Noors meisje (Elisabeth) zijn we gaan rijden! Eerste stop was Newcastle waar niet zo veel aan was, dus daar maar 1 dag gebleven. Daarna was Port Macquarie de destination, waar we een heerlijke dag op het strand hebben gehad. Maar zelfde dag nog doorgereden, waarna we per ongeluk op private property terecht kwamen hahaha. Uiteindelijk allemaal goed afgelopen. Dus weer op weg en nu naar Coffs Harbour, waar we 2 dagen bleven. Je kon alles gratis huren (surfboards, kayaks, paddle boards etc..) Dus dat was allemaal erg leuk op het water en 's avonds waren er bbq's op het strand yeaah! Nog in de problemen gekomen, omdat Torvid een beetje aan t kloten waren, was er nog bijna politie gekomen en alles, helemaal gek hahaha. Goed afgelopen hoor! :)
Verder gegaan naar Byron Bay AKA Paradise!!!!!
Daar bijna een week gebleven, omdat het daar gewoonweg fantastisch is. Verder opweg op de Gold Coast zijn we nog naar een super vet pretpark geweest en daar een super dag gehad! In surfers paradise ook nog een leipe nacht uit gehad, naar boven gegaan op een super hoog gebouw, zo'n 75 verdiepingen hoog, waarvan je Byron EN Brisbane kon zien. Dat is best impressive aangezien er 160 km tussen zit!!!
Daarna BRISBANE; eind bestemming. Daar uit elkaar gegaan, was alleen nog over met Becks. Weekje Brisbane op stelten gezet voor me vlucht naar Cairns. Nog wat andere vette mensen ontmooet zoals Nick, my english mate die we op de kust wel 4 keer tegen zijn gekomen haha.

WHAAAA me pa en brodda komen eraan. Dus ik op het vliegtuig gestapt en naar Cairns gevlogen! Daar 2 dagen nog in een hostel geparty'd maar de dag voor ze kwamen heeeerlijk me eigen hotelkamer!!!!!! Nou genoten hoor. Heb tot 3 uur geslapen, had eindelijk wat rust en niet 7 mensen om je heen haha. Ik had beloofd ze op te halen van het vliegveld. Google maps aan: 4,2 km. Nou dat kan ik wel hardlopen dacht ik, maarja moet je niet verkeerd lopen.... Na zo'n 10 km hardgelopen te hebben in de brandende Australische zon met een dikke 30 Graden was dat best wel uitputtend!! Uiteindelijk doorweekt aangekomen en het was heerlijk om mijn familie weer te zien !!!!!

Vanaf daar uit zijn we 2 weken in en vooral rond Cairns rondgetrokken. Daintree rainforest wat fantastisch mooi was. Verder nog naar de whitsundays Islands geweest met Whitehaven Beach met WIT zand, ja echt wit! Nog gedoken wat ik echt een super ervaring vond. Ga misschien nog wel me brevet hier halen zodat je dieper kan enzeuw :)
Verder nog de laatste paar dagen in Sydney geweest. De Harbour Bridge, Opera House etc alles gezien wat er te zien is. En toen was het zo alweer het einde van hun vakantie, time flies when you're having fun...

Nu zit ik alweer 2 weken zelf in Sydney waar ik het waanzinnig naar mn zin heb!!! Dus blijf hier nog 1 weekie en dan op naar Byron again yeaaah hahaha!

Well, that was it for now :)
Hope you enjoyed it!

Zal proberen weer wat vaker te schrijven Lieve Mensen!!

X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dico

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1142
Totaal aantal bezoekers 5232

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Australië 2014

Landen bezocht: