Second week I guess - Reisverslag uit Queenscliff, Australië van Dico Amende - WaarBenJij.nu Second week I guess - Reisverslag uit Queenscliff, Australië van Dico Amende - WaarBenJij.nu

Second week I guess

Door: Dico

Blijf op de hoogte en volg Dico

18 Februari 2014 | Australië, Queenscliff

Donderdag zou ik naar Bondi gaan, maar het weer was het nietmet mijn plannen eens. Dus heb ik een deel van de stad gezien, beetje rondgelopen niet veel bijzonders.

Vrijdag regende het bizar hard, waardoor ik een groot deel geforceerd binnen zat. Heb wel heel wat opgezocht en nagedacht over wat ik nu wil gaan doen. Ben langs australian backpackers gegaan, aangemeld voor een baan. Wat andere dingetjes geregeld. Sydney is een geweldige stad met eindeloze mogelijkheden qua bezienswaardigheden en dingen te doen ALS de zon schijnt. Wat het meestal ook doet, maar had toevallig slechte timing... Helaas! Maarja niks aan te doen: Life goes on.

Zaterdag: In de ochtend ben ik naar een organische markt gegaan. Gelukkig was dat binnen de 5 km radius (4.2). Dat was echt leuk om te zien en mee te maken. De mensen zijn echt super aardig. Kreeg allemaal gratis proefjes. Heb kip met Lemon Grass ofzo gegeten. Fantastische chocola van een Fare Gourmet. Verder mooie fruit en groente kraampjes gezien, maar ook wijnhandelaren, vinegar verkopers, bakkers en het was een prachtige markt. kijk maar naar de foto's.
Daarna doorgelopen naar Darling Harbour (ook maar 3.9 km). Daar alles gezien, helaas was het wat bewolkt, ondertussen wel gewoon een lekkere 26 graden. In de Darling Harbour is de grootste iMax bioscoop van de wereld!! Verder stond de hele haven in het teken van de liefde, aangezien het de dag na Valentijn was en de hele maand Feb daar in het teken van liefde staat. Lekker weer 4km terug gelopen en toen 's avonds met Alec (neef die in Aus woont), Lucy (Alec's vrouw), Tim en Amanda (vrienden van hun) en nog een vriendin van Lucy die drie jongens uit Engeland tijdelijk had inwonen die ook aan het backpacken waren naar een pub gegaan. 1 van de weinige waar ze een "goede pint" serveren volgens Alec en Tim. En aangezien het Happy Hour was, ging het snel achter mekaar door hahaha. Daarna heeft Lucy gezocht naar een restaurant, maar veel zat al vol, aangezien we met een best grote groep waren ging het best moeilijk. Uiteindelijk hebben we heerlijk mexicaans gegeten, zonder Tim en Amanda. Na het eten zijn we uit elkaar gegaan. Ik naar me hostel, daar met Sophie en Camille (van de australian backpackers groep) en wat andere mensen waar zij een drankspelletje mee aan het doen waren aangeschoven en lekker meegespeeld. Daarna naar een club gegaan. Dat was wel gezellig, niet fantastisch. Uiteindelijk in me eentje overgebleven haha dus maar even met een groep duitse meisjes gekletst :)

Zondag ben ik opgehaald door Alec en Lucy om daar de middag door te brengen en een wasje gedraaid. Was erg egzellig. Daarna met Tim en Amanda Aziatisch ergens gegeten. En als gebruik hier in Australie eet iedereen van andere borden mee, en met aziatisch eten is dat het ergst. Gelukkig had Alec me van te voren gewaarschuwd dat dat zou gaan gebeuren. Sommige dingen waren best lastig weg te krijgen, maar heb me best gedaan en het meeste is wel gelukt haha.

Maandag heb ik Iris ontmoet en hebben we langs George St gelopen op zoek naar eten voor haar haha en een rugzak voor mij (die was al gescheurd). Zij even bij de Mac wat gehaald en toen hebben we de winkelstraat afgelopen. Zij moest weer naar huis want ze moest nog een uur met de trein terug! Daarna heb ik een goede rugzak gevonden en op huis aan gegaan. In de avond filmpje mee gepakt in de "common room".

Vanavond ga ik met de nachtbus naar Melbourne en daar de Great Ocean Walk doen! Keep you posted

Peace X

  • 20 Februari 2014 - 16:09

    Laszlo:

    ewaaaa dico,

    hoe gaat het daar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dico

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 5229

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Australië 2014

Landen bezocht: